رسالت بار با 25 سال تجربه در خدمت شماست
Info@resalatbar.com | ‏7 روز هفته بصورت 24 ساعته

نکات بسته بندی

بسته بندی اصولی و مناسب،بیش تر از هرچیز دیگری برای یک جابجایی موفق موثر است. رسالت بار با خدمات حرفه ای،صفر تا صد این فرآیند را برای شما انجام میدهد؛ اما بسته به تمایل شما ممکن است ترجیح دهید بسته بندی به عهده خودتان باشد در نتیجه برای  صرفه جویی درزمان و هزینه،میتوانید از نکات و خودآموز زیر جهت یادگیری بسته بندی لوازم خود استفاده کنید.

هدف از این آموزش آسوده تر کردن،کم هزینه تر کردن و کوتاه تر کردن هرچه بیشتر هزینه و زمان  اسباب کشی برای هموطنان عزیز کشورمان میباشد که بصورت اختصاصی و برای اولین بار در تارنمای رسمی رسالت بار در اختیار شما قرار میگیرد

گاراژ/اتاق سرگرمی/انباری

انباری و گاراژ معمولا بیشترین زمان را هنگام جابجایی نیاز دارند،خصوصا وقتی که انباریتان پر از وسایل قدیمی ویا سنگین میشود که حمل آنها به توجه و مراقبت ویژه نیاز دارد.

ابزارها

ابزارهای دسته بلند باغبانی،درست مانند جاروها و زمین شوی ها،باید در یک دسته کنار هم قرارگیرند و اتصالات در وسایل مکانیکی یا برقی میبایست جدا شوند و بصورت جداگانه بسته بندی شوند.

  • ابزار های دستی(پیچ گوشتی،آچار و…) را در جعبه ابزار قرار دهید و فضاهای خالی را با کاغذ باطله پر کنید.همیشه از کارتن های کوچک برای ابزارهای سنگین استفاده کنید بطوریکه حداکثر فضای جعبه پر شود.
  • از حوله یا پارچه های قدیمی برای بستن و پوشش قسمت های تیز استفاده کنید.
فراموش نکنید!

ابزارهای مکانیکی باید قبل از جابجایی کاملا خالی از سوخت(بنزین،گاز و…)باشند.

شن کش ها و جاروها

بیل،شن کش،جارو و نظیر آن نیازی به بسته بندی ندارند و برای بارگیری آنهارا در یک جا قرار دهید.

وسایل حیاط خلوت و پاسیو

کوسن ها و پشتی ها را بردارید و پدمحافظ پاسیو را در یک کارتن بزرگ یا در یک کارتن رگال دار بسته بندی کنید.

چتر

چتر خود را درون کاغذ بپیچید یا آنرا درون کیسه پلاستیک قرار دهید و در آنرا ببندین تا در طول مسیر تمیز و خشک بماند.

گریل یا باربیکیو

تمام زغال بلااستفاده را بردارید و محفظه را خالی کنید زیرا قابل بارگیری نیستند!

گلدان و ظروف سفالی

بسته بندی ظروف سفالی یا سرامیکی کوچک درست مثل بقیه آیتم های شکننده را با کاغذ پیچی و لایه گذاری زیاد انجام دهید.اما اگر میخواهید ظروف بزرگ و غیر معمولی را حمل کنید،حتما با رسالت بار مشورت کنید.

سطل های زباله

بسیار آسان تر است اگر در محل جدید سطل زباله تهیه نمایید.

  • اگر میخواهید سطل های زباله را با خود ببرید حتما آنهارا تمیز کنید.
  • اگر در سطل زباله قابل بسته شدن و سفت شدن باشد،میتوانید وسیله در آنها قرار دهید اما نباید بیش از حد سنگین شود.
رسانگرها

در رابطه با موارد زیر،با مشاور حمل و نقل خود صحبت کنید:

  • چمن زن
  • برگ روب گازی
  • برف پاش
  • اسکوتر برقی
  • ترامپولین
  • استخر بادی
  • وان حمام
  • دیش ماهواره
  • انواع تاب
  • خانه حیوانات

شما میتوانید راجب هر آیتم دیگری که راجب حمل آن مطمئن نیستید مشاوره دریافت کنید.

اتاق کار

نگه داری از وسایل الکترونیکی

کابل ها و سیم هارا برچسب بزنید و آنهارا دریک جعبه در کنار وسایل مربوط به خودشان قرار دهید.

اگر جعبه اصلی وسایل مدنظر خود را در اختیار ندارید،میبایست قبل از روز بارگیری آنها را بسته بندی کنید.اگر آیتم شما در یک جعبه مقاوم جا میشود،فضای آنرا با مقادیری کاغذ باطله یا پلی استایرن بپوشانید،در جعبه را با دقت بسته و برچسب”بسیار شکننده” به آن بزنید.(برای تهیه لوازم بسته بندی اینجا کلیک کنید)

زمانی که رایانه شخصی،پرینتر،اسکنر و سایر موارد مشابه را بسته بندی میکنید:

  • سیم ها،پیپر فیدر/نگه دارنده های قابل جداسازی را از سخت افزار ها و مانیتور ها جدا کنید.
  • تمامی کارتریج تونر و جوهر را جداکنید.
  • کابل ها و سیم ها را برچسب بزنید تا کار سرهم کردن هموار تر باشد.
  • از تمامی اطلاعات رایانه خود پشتیبانی(بکاپ)تهیه کنید.
کتاب ها
  • کتاب های با اندازه معمولی را در کارتن های کوچک حمل کتاب قرار دهید.
  • کتاب ها را یا بصورت مسطح و پهن بسته بندی کنید و یا بصورتیکه شیرازه یا عطف کتاب در انتهای کارتن قرار بگیرد، آنهارا در کارتن قرار دهید.

اتاق خواب/گلخانه و اتاق کودکان/دستشویی و حمام

بسته بندی اتاق ها را از قسمتی شروع کنید که نسبت به سایر اتاق ها از آن استفاده کمتری شده است.(مانند دستشویی  و اتاق میهمان اگر در اختیار دارید)

بسته بندی وسایل اتاق کودکان

نگه داری از کودکان هنگام جابجایی میتواند بسیار دشوار باشد.اما سعی کنید به آنها اجازه دخالت بدهید. حتی کودکان هم میتوانند با آوردن وسایل مورد علاقه شان مانند اسباب بازی و کتاب،به داخل خودروی شخصی شما و کمک به حمل سایر وسایل و اسباب بازی هایی که به آنها نیاز ندارد،به شما کمک کند!

برای جعبه های آنها از استیکر های رنگی استفاده کنید تا هنگام تخلیه بار مشخص باشد و برای آنها جذابیت پیدا کند.

لباس

کارتن های رگال دار بهترین گزینه برای انتقال پوشاک هستند.بمنظور آسوده تر کردن حمل لباس شما میتوانید از اینجا اقدام به سفارش کارتن های رگال دار کنید.

کالاهای قیمتی

هرگز دارایی های گرانقیمت مانند طلا،جواهرات و… را در کنایر سایر وسایل خود قرار ندهید و خیلی امن تر است اگر این کالاها توسط خودتان حمل شود و درون کامیون بارگیری قرار داده نشود!

حوله،پارچه و ملافه

پارچه ها،رومیزی،ملافه،روبالشتی و پتو را درون ساک رختخواب قرار دهید که البته میتوانید از حوله و پارچه اضافی به عنوان پدمحافظ سایر آیتم ها استفاده کنید.

بسته بندی تشک و بالشت

برای تمیز نگه داشتن تشک،آنرا درون کاور مخصوص قرار دهید.(برای تهیه لوازم بسته بندی اینجا کلیک کنید.)از بالشت میتوانید بعنوان پد محافظ برای سایر آیتم ها استفاده کنید و یا میتوانید آنرا در کارتن جدا یا در کارتن رگال دار کنار لباس ها بگذارید.

جابجایی آیینه ها

حمل آیینه های شیشه ای دشوار است.به همین دلیل پیشنهاد میکنیم از کارتن های مخصوص شیشه و تابلو استفاده کنید(سفارش از اینجا)

برای آیینه های بیش از حد سنگین،حتما با مشاورهای ما تماس بگیرید.

پرده و پارچه

برای حمل پرده و پارچه حتما به کارتن های رگال دار نیاز دارید.

اتاق نشیمن/پذیرایی/ناهارخوری

صفرتاصد قسمت اصلی خانه شما زمان بیشتری برای آماده شدن میبرد و نیاز است که چندروز قبل از روز بارگیری شروع به آماده کردن پذیرایی کنید.

این قسمت به شما نکاتی را یاد میدهد که از طریق آن میتوانید این فرآیند دشوار را هموار تر کنید:

مبلمان

کادر حرفه ای ما اجناس بزرگ و روکش دار شما را به گونه ای جمع میکنند تا در حین جابجایی کاملا ایمن باشند.کوسن ها و بالشتک ها میتوانند درون جعبه های بزرگ قرار بگیرند.

بسته بندی انواع کنترل از راه دور

شما هم میتوانید همه کنترل های خود را در یک جعبه بگذارید و روی آن برچسب بزنید، و یا میتوانید هر کدام را در کنار وسیله مرتبط با آن قرار دهید انتخاب با خودتان است.

باند و اسپیکر

این قسمت نیازی به برنامه ریزی قبل از روز بارگیری ندارد اما با این حال میبایست همه را درون جعبه با کاغذپیچی مناسب قرار دهید.

تلویزیون

تلویزیون های بزرگ نیاز به جعبه اصلی خود دارند اما اگر همچین چیزی در اختیار ندارید ما میتوانیم بسته بندی مشابه را در اختیار شما قرار دهیم.

آشپزخانه/خشکشویی

اگر شما هر روز غذا میپزید یا چندروز در هفته غذا درست میکنید،در هر صورت بهتر است بسته بندی وسایل آشپزخانه را در اسرع وقت شروع کنید!

ابتدا از وسایل کوچکتر و ابزارهای پخت و پز که تا روز بارگیری از آنها استفاده نمیکنید،بسته بندی را شروع کنید.

برای بیشتر ما بسته بندی آشپزخانه سخت‌ترین قسمت اسباب کشی است. دلیل این سختی تنوع وسایلی است که در آشپزخانه وجود دارد. ظروف شکستنی زیاد، مواد غذایی فاسد شونده، ظروف حبوبات و ادویه‌جات و… . هر کدام از این وسایل باید به طور جداگانه بسته بندی شود و در پایان هیچ چیز از قلم نیفتد.

مراحل بسته بندی آشپزخانه
مرحله اول: مرتب سازی وسایل و دور ریختن چیزهایی که دیگر لازم نداریم

قبل از هر کاری بهتر است وسایلی را که لازم نداریم جدا کنیم. این وسایل می‌تواند ظروف شکسته یا ناقص شده باشد و یا مواد خوراکی و محتویات یخچال و فریزر که تاریخ آن‌ها گذشته. بعد از جدا کردن این وسایل باید تصمیم بگیریم که با وسایل اضافی چه کار کنیم.

 

مرحله‌ی دوم: دسته‌بندی کردن وسایل در بسته بندی آشپزخانه

وسایل آشپزخانه را می‌توانیم به ظروف شکستنی، ظروف پلاستیکی، ظروف بزرگ مثل ماهیتابه و قابلمه، مواد غذایی و ادویه‌جات، و وسایل بزرگ تقسیم کنیم. برای بسته بندی ظروف پلاستیکی به تعدادی جعبه‌ی بزرگ نیاز داریم. چون این وسایل با وجود این که سبک‌اند، اما فضای زیادی را اشغال می‌کنند. برای ظروف بزرگ مثل ماهیتابه و قابلمه هم، جعبه‌های متوسط انتخاب مناسبی هستند.

مرحله سوم: تهیه‌ی جعبه‌ی وسایل ضروری

یک جعبه با سایز متوسط انتخاب کنیم و وسایلی را که برای یک هفته قبل و بعد از اسباب کشی به آن‌ها احتیاج داریم را درون آن قرار دهیم. این وسایل باید شامل بشقاب و قاشق و چنگال و لیوان به تعداد اعضای خانواده، یک یا دو قابلمه با سایز مناسب، یک ماهیتابه و مواد غذایی لازم برای این مدت باشد.

 

مرحله‌ی چهارم: به ترتیب شروع به بسته بندی آشپزخانه کنیم

برای بسته بندی آشپزخانه بهتر است به ترتیب عمل کنیم. یعنی ابتدا به سراغ کابینت‌ها برویم و از وسایلی شروع کنیم که مدت زیادی است استفاده نشده‌اند و می‌دانیم که در این مدت به آن‌ها نیازی نخواهیم داشت. بعد از بسته بندی تمام وسایل کابینت‌ها، به سراغ کشوهای قاشق و چنگال و دستمال و حوله و.. برویم. بعد ظروف ادویه و حبوبات و مواد غذایی فاسد نشدنی را بسته بندی کنیم و در آخر، در نزدیک‌ترین زمان ممکن به روز اسباب کشی، به سراغ بسته بندی محتویات یخچال و فریزر برویم.

 

مرحله‌ی پنجم: آماده‌سازی وسایل بزرگ برای جابجایی

۲۴ ساعت قبل از اسباب کشی باید آماده‌سازی وسایل بزرگ را برای جابجایی انجام دهیم.

حتما اگر یخچال های ساید یا طرح ساید دارید با مشاورین ما تاماس بکیرید!

چند نکته ی مهم

  • کف جعبه‌های حاوی وسایل شکستنی، روی آن‌ها و فاصله‌ی بینشان را با پارچه و حوله پر کنیم تا احتمال آسیب دیدن آن‌ها کم شود.
  • وسایل غیر ضروری را قبل از باقی وسایل بسته بندی کنیم و روی جعبه‌های آن‌ها لیبل بزنیم.
  • وسایل شکستنی را در وسط جبعه‌ها قرار دهیم و حتما بین آن‌ها و دیواره جعبه از پلاستیک حباب‌دار یا پارچه و حوله استفاده کنیم.
  • وسایلی که اندازه‌ی آن‌ها نزدیک به هم است را در یک جبعه قرار دهیم تا چینش آن‌ها راحت‌تر و ایمن‌تر باشد.
  • حتماً روی جعبه‌های وسایل شکستنی بنویسیم : شکستنی.
  • تمام وسایل شکستنی باید به طور جدا جدا درون روزنامه یا پلاستیک حباب‌دار پیچیده شده و بعد داخل جعبه قرار گیرند.

برای بسته بندی آشپزخانه و جابجایی ظروف شکستنی چه کار کنیم؟

خیلی وقت‌ها حتی فکر کردن به این که تعداد زیادی بشقاب و لیوان بلور و آرکوپال در کابینت‌های آشپزخانه انتظار ما را می‌کشند تا آن‌ها را تک‌به‌تک داخل کاغذ و روزنامه بپیچیم، باعث می‌شود این بخش را برای آخر کار بگذاریم. با همه‌ی این سختی‌ها، بسته‌بندی و جابجایی ظروف شکستنی هم بخشی از اسباب کشی است و دیر یا زود باید انجام شود.

نکات بسته بندی آشپزخانه و جابجایی ظروف شکستنی

  • ابتدا کف کارتن یک پلاستیک حباب‌دار قرار می‌دهیم. این کار باعث می‌شود در صورت وارد شدن ضربه به کف جعبه که احتمال آن زیاد است، ضربه مستقیماً با ظروف برخورد نداشته باشد.
  • بشقاب‌ها، لیوان‌ها، کاسه‌ها و… را به صورت تک‌به‌تک داخل کاغذ یا روزنامه می‌پیچیم.
  • دقت کنیم جعبه‌هایی که تهیه می‌کنیم حتماً سالم بوده و قابلیت تحمل وزن ظروف را داشته باشند.

بر روی جعبه‌هایی که ظروف آن‌ها را با روزنامه بسته بندی کردیم یک یادداشت بچسبانیم که “باید شسته شود”. دلیل این موضوع این است که جوهر نوشته‌ی روزنامه‌ها حاوی مواد مضری برای سلامتی انسان است و این جوهر ممکن است جذب ظروف شود.

  • برای بسته بندی هر ظرف، آن را در گوشه‌ی کاغذ یا روزنامه قرار می‌دهیم. بعد گوشه‌های دیگر کاغذ را روی هم جمع می‌کنیم تا زمانی که ظرف به طور کامل داخل کاغذ یا روزنامه پیچیده شود. با این کار احتمال باز شدن بسته بندی را نسبت به حالتی که ظرف را در مرکز کاغذ قرار می‌دهیم کم می‌شود.
  • بشقاب‌ها و کاسه‌ها را به صورت عمودی داخل جعبه قرار می‌دهیم. توجه کنیم که هیچ وقت ظروف را به صورت افقی و روی هم داخل جعبه نگذاریم. دلیل این موضوع این است که با قرار گرفتن ظروف روی هم، خودشان به یکدیگر فشار وارد می‌کنند و در صورت وارد شدن کوچکترین ضربه یا فشار اضافی احتمال شکستن آن‌ها زیاد است.
  • لیوان‌ها و پارچ‌ها را باید به صورت ایستاده داخل جعبه قرار دهیم و با قرار دادن پارچه، حوله یا پلاستیک حباب‌دار میان آن‌ها مطمئن شویم سر جای خود ثابت شده‌اند.
  • ظروف سنگین‌تر را کف جعبه و ظروف سبک‌تر را روی آن‌ها قرار می‌دهیم.
  • لامپ‌ها و گلدان‌ها هم باید داخل جعبه‌ی وسایل شکستنی قرار گیرند. بعد از بسته بندی کردن آن‌ها را در انتهای جعبه قرار می‌دهیم.
  • بعد از پر شدن جعبه‌ها روی آن‌ها یک صحفه کارتن یا پلاستیک حباب‌دار قرار می‌دهیم.
  • جعبه‌های ظروف شکستنی را باید کف ماشین حمل بار قرار دهیم. چون در صورت قرار دادن آن‌ها در ارتفاع و روی وسایل دیگر امکان سقوط و شکستن آن‌ها زیاد است.
  • جعبه‌ها را داخل ماشین حمل بار، به وسیله‌ی وسایل بزرگ دیگر مثل کاناپه و میز در جای خود قفل کنیم. چون این جعبه‌ها باید کمترین میزان جابجایی و تکان‌خوردن را در حین حرکت ماشین داشته باشند.
  • جعبه‌های ظروف شکستنی را در یک مکان مشخص از خانه‌ی جدید قرار می‌دهیم.
  • در نهایت بهتر است بسته بندی وسایل شکستنی را روی فرش یا موکت باز کنیم. با این کار در صورت افتادن یا باز شدن ناگهانی بسته بندی، احتمال شکستن و آسیب دیدن آن‌ها کم‌تر خواهد بود.

برای لوازم زیر حتما با مشاورهای ما تماس بگیرید:

  • ظرفشویی
  • لباسشویی
  • یخچال
  • مایکروفر
  • مایکروویو
  • اجاق گاز

لیست موارد غیرقابل حمل

برای مثال،مواردی بسیار کمیاب وجود دارند که امکان قراردادن آنها در کامیون وجود ندارد! ایتم هایی از قبیل مواد منفجره،گازهای فشرده،مواد آتش زا،سموم،اکسیدکننده ها،مواد خورنده،رادیواکتیو و سایر مواد پرخطر غیر قابل حمل هستند.

تعریف موادخطرناک: عبارتند از مواد یا محصولاتی که در زمان جابجایی، عملیات بارگیری یا تخلیه و نگهداری ممکن است باعث انفجار، آتش‌سوزی،‌ خرابی تجهیزات فنی و سایر کالاها و نیز مرگ، مسمویت، آسیب، سوختگی، تشعشع و یا بیماری انسان یا حیوان گردد.

برای اطلاعات کامل به لینک زیر مراجعه کنید:

https://ftm.tabriz.ir/News/367/

سایر آیتم هایی که قراردادن آنها در کامیون توصیه نمیشود:

  • هرنوع سلاح گرم یا سرد
  • عکس های خانوادگی
  • غذا در ظروف شیشه ای یا غذای فاسدشدنی
  • داروهای تجویزی برای مصرف فوری

مواردی که توسط خودروشخصی شما حمل میشود:

  • نقدینگی
  • کلکسیون(مثل کلکسیون تمبر یا کلکسیون سکه)
  • هرنوع مدارک و اطلاعات کاغدی(مانند سند،کارت ملی،شناسنامه و…)
  • کالاهای گرانبها مانند طلا،گردنبند،جواهرات،ساعت و …”